Ateliéry Blackhorse Lane, ktoré sa opisujú ako „remeselník“, majú politiku otvorených dverí.
„Ktokoľvek tu môže chodiť, dokonca aj bez schôdzky,“ hovorí Han Ates, zakladateľ londýnskej firmy. „Prostredníctvom toho vytvárame transparentnosť.“
Transparentnosť sa stala módnym módnym štýlom neskoro, pričom značky sa snažia ukázať svoju najlepšiu prax, či už ide o to, ako dobre zaobchádzajú so zamestnancami a ako sú šetrné k životnému prostrediu.
Otvorením svojich dverí, Blackhorse Lane Ateliers je schopný ukázať potenciálnym zákazníkom, že jeho továreň je čistá, 20 zamestnancov je šťastných a že džínsy stoja za to – radšej ako na konci každej sezóny.
Návštevníci v dielni môžu dokonca získať jedlo na jedenie, pretože je cez víkend v pop-up reštaurácii. „Keď ste spojení s miestnou komunitou, potom sa stanete zodpovednými,“ dodáva pán Ates.
Ešte dôležitejšie je, že pán Ates hovorí, že jeho spoločnosť čerpá všetky svoje džínsy z mlynov v Japonsku, Taliansku a Turecku, ktoré osobne navštívil, aby zabezpečil ich záväzok v oblasti životného prostredia a sociálnej zodpovednosti. To je nevyhnutné pre všetky džínsy spoločnosti, ktorá chce byť etické, pretože výroba denim môže byť silne znečisťujúce.
Konzultant a odborník v textilnom priemysle Andrew Olah hovorí, že výroba džínsov môže niesť strmý environmentálny poplatok, pretože farbivo, ktoré im dáva ich obvyklý modrý odtieň – indigo – sa nedá ľahko držať surovej bavlny.
„Aby sme získali farbivo, musíme látku niekoľkokrát farbiť,“ hovorí. „A viacnásobným umieraním potrebujeme viac vody a viac energie.“
Potom džínsy-výrobcu môže umývať a odfarbovať džínsy mnohokrát, aby sa zosvetlila farba, čím sa vytvorí ešte viac odpadovej vody. Podľa niektorých odhadov to môže trvať tisíce litrov vody, aby sa jeden pár džínsy. „Priemysel využíva obrovské množstvo vody a obrovské množstvo energie,“ dodáva pán Olah.